Ασφαλώς κυκλοφορώ...!!! (πληροφορίες) (ΚΛΑΣΣΙΚΟ)

11:42 π.μ. Edit This 0 Comments »




ΕΧΟΥΜΕ ΓΕΝΕΘΛΙΑ...ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ...Σ' ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΟΛΥ...!!!

11:33 π.μ. Edit This 0 Comments »



 

Επίσκεψη του Ολοήμερου τμήματος στο 11ο Νηπιαγωγείο Βόλου...!!! (18-05-2011) (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

10:08 π.μ. Edit This 2 Comments »
Τα παιδιά επισκέφτηκαν το κοντινό μας νηπιαγωγείο, το 11ο Νηπιαγωγείο Βόλου, όπου μοιράστηκαν κοινές δραστηριότητες, κοινές εμπειρίες και ιδέες...τόσο παιδιά όσο και εκπαιδευτικοί...!!!



Εικονική Επίσκεψη (Virtual Reality-Virtual Tour) στο Μουσείο της Ακρόπολης...!!! Είναι τόσο μακρυά κι όμως είναι τόσο κοντά...!!! (Κλασσικό & Ολοήμερο)

2:55 π.μ. Edit This 0 Comments »

    Το θέμα του Μουσείου εξακολουθεί να αποτελεί θέμα συζήτησης στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας...!


Σήμερα, ασχοληθήκαμε με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα μουσεία της Ελλάδας, το Μουσείο της Ακρόπολης!
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου συγκεντρώθηκαν μπροστά από τη γωνιά του υπολογιστή και αρχικά συζήτησαν μεταξύ τους για το μουσείο. Τα παιδιά που είχαν επισκεφθεί το μουσείο της Ακρόπολης μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τα υπόλοιπα παιδιά, καθώς επίσης απάντησαν και σε ερωτήσεις τους γι' αυτό.

Σήμερα, η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου...δημιουργούμε με πανάρχαιες τεχνικές....!!! Επίσκεψη στο Δ.Ι.Ε.Κ. Βόλου

5:13 π.μ. Edit This 0 Comments »
     Στο πλαίσιο της Θεματικής μας Προσέγγισης για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Δημόσιο ΙΕΚ (Δ.Ι.Ε.Κ) Βόλου. Η επίσκεψη περιελάμβανε δραστηριότητες σε ομάδες Ψηφιδωτού και σε ομάδες Μαγειρικής. 
    Προηγήθηκε της επίσκεψης (το πρωί) συζήτηση για την τεχνική του Ψηφιδωτού και τη Μαγειρική και ακόμα μοιράστηκαν τα παιδιά μεταξύ τους εμπειρίες και προϋπάρχουσες γνώσεις. Κουβεντιάσαμε για τους κανόνες που έπρεπε να ακολουθήσουμε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και τους καταγράψαμε. Επίσης κουβεντιάσαμε και καταγράψαμε για το τι θα θέλαμε να ρωτήσουμε τους υπεύθυνους των εργαστηρίων. Μαζί μας πήραμε μια φωτογραφική μηχανή με την οποία φωτογραφίσαμε το χώρο και τις εργασίες των παιδιών.
   Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, μία του ψηφιδωτού και μία της μαγειρικής και πειραματίστηκαν στους πάγους εργασίας πάνω στις τεχνικές αυτές. Έπειτα οι ομάδες αντιστράφηκαν έτσι ώστε να αποκτήσει η ολομέλεια κοινές εμπειρίες. 
   Ακολούθησε πικ-νικ στον προαύλιο χώρο του Δ.Ι.Ε.Κ και εξερεύνηση των εντόμων και των φυτών με μεγεθυντικούς φακούς και φυσικά υπήρχε ελεύθερο παιχνίδι. 
   Μόλις επιστρέψαμε από την επίσκεψη, συζητήσαμε για τις απορίες που απαντήθηκαν εκεί αλλά και άλλες που προέκυψαν! Προβλήθηκαν στα παιδιά οι φωτογραφίες που τραβήξαμε κατά την επίσκεψη και τις σχολιάσαμε. Η θεματική μας προσέγγιση ολοκληρώθηκε με την επιθυμία των παιδιών να δημοσιεύσουμε στο blog μας τις φωτογραφίες!






















  

Μες στο μουσείο...(Εδώ Λιλιπούπολη)

5:09 π.μ. Edit This 0 Comments »

Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις


Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο
μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.
Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.

Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια
μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο
φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.
Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα,
δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο
θέλω να βλέπω τους θησαυρούς 
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,
μες στο μουσείο, μες στο μουσείο 
θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.


Τα παιδιά εμπνέονται από τα εκθέματα των μουσείων, κατασκευάζουν και βγάζουν κανόνες...(ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

5:02 π.μ. Edit This 0 Comments »

ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

·      Να κάνουμε ησυχία.
·      Απαγορεύεται η φωτογράφηση και η λήψη βίντεο.
·      Να μην σπρώχνουμε και να μην χτυπάμε ο ένας τον άλλον.
·      Να μην αγγίζουμε τα εκθέματα.
·      Να μην αγγίζουμε το τζάμι.
·      Να μην ρίχνουμε νερά στο χώρο του μουσείου.
·      Να μην τρέχουμε μέσα στο μουσείο.
·      Να μην παίρνουμε παιχνίδια μαζί μας.
·      Δεν παίρνουμε μαζί μας φαγητά και αναψυκτικά.
·       Δεν απομακρυνόμαστε από τους γονείς μας και τους δασκάλους μας.
Δεν κλέβουμε αντικείμενα από το μουσείο

Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου...18 Μαΐου... (πληροφορίες)...

4:11 π.μ. Edit This 0 Comments »

     
Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), επιθυμώντας να αναδείξει το ρόλο των Μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, όρισε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι «να γίνουν τα Μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών, με σκοπό την ανάπτυξη της μόρφωσης και της αμοιβαίας κατανόησης, τη συνεργασία και την ειρήνη ανάμεσα στους λαούς».

Οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο έχουν ως εξής:

  • 1. Αρχαιολογικός Χώρος Ακρόπολης Αθηνών (8.00-19.00)
  • 2. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού - Θεσσαλονίκη (8.00-20.00, ΔΕΥΤΕΡΑ 13.30-20.00)
  • 3. Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (8.00-20.00)
  • 4. Αρχαιολογικός Χώρος Φιλίππων (8.00-20.00)
  • 5. Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας (8.00-20.00)
  • 6. Ι. Ναός της Παναγίας Κοσμοσώτειρας Έβρου (είναι ανοικτός καθημερινά 7:00 έως 19:00 διότι λειτουργεί ως ενοριακός ναός)
  • 7. Αρχαιολογική Συλλογή Γρεβενών (Δευτέρα κλειστά, Τρίτη-Παρασκευή: 8.30-15.00, Σάββατο-Κυριακή, 8.30-18.00)
  • 8. Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας (8:30-17:00, Δευτέρα κλειστό)
  • 9. Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων (8.30-17.00, Δευτέρα κλειστό)
  • 10. Θησαυροφυλάκιο Ιωαννίνων (8.30-17.00, Δευτέρα κλειστό)
  • 11. Αρχαιολογικός χώρος Ιτς Καλέ, Ν. Ιωαννίνων (7.00-22.00)
  • 12. Αρχαιολογικός χώρος Νεκρομαντείου (8.00-20.00)
  • 13. «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου (8.00-20.00)
  • 14. Αρχαιολογικός Χώρος Ν. Αγχιάλου Μαγνησίας (7.30-19.30)
  • 15. Βυζαντινό Μουσείο Φθιώτιδας - Υπάτη (8.00 - 18.00 )
  • 16. Μονή Οσίου Λουκά (8.00-18.00)
  • 17. Αρχαιολογικός χώρος Μυκηνών (8.00-18.00)
  • 18. Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας (8.00-20.00)
  • 19. Αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Μεσσήνης (8.30-20.30)
  • 20. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου (8.00-20.00)
  • 21. Αρχαιολογικός χώρος Κνωσού (08.00-17.00)
Στις 18 Μαίου κάθε χρόνο η είσοδος σε όλα τα μουσεία της χώρας είναι ελεύθερη.

Έντομα...(πληροφορίες)

3:44 π.μ. Edit This 0 Comments »

Τα έντομα (Insecta) (εν + τομή, επειδή το σώμα τους φαίνεται να έχει τομές) είναι πολυπληθέστερη και πιο πολυποίκιλη ομοταξία των αρθροπόδων αλλά και ολόκληρου του ζωικού βασιλείου, με τουλάχιστον ένα εκατομμύριο καταγεγραμμένα είδη (υπολογίζεται πως ο πραγματικός αριθμός είναι πολλαπλάσιος) - υπάρχουν περισσότερα είδη εντόμων απ' ό, τι το σύνολο όλων των υπόλοιπων ειδών!
Ορισμένες φορές αναφέρονται και ως "εξάποδα", επειδή αποτελούν την μοναδική ομοταξία της διαίρεσης των εξαπόδων στο υπόφυλο των μονοσκελών
Αρχείο:Robal.pngΤο υπόφυλο των μονοσκελών αποτελείται, εκτώς των εντόμων, από τα διπλόποδα, ταχειλόποδα, τα παυρόποδα και τα σύμφυλα. Αυτά ισχύουν στην παραδοσιακή ταξινόμηση η οποία ωστόσο θεωρείται ξεπερασμένη.

Οι διαφορές τους από τα άλλα αρθρόποδα είναι κυρίως οι δύο:
  • έχουν τρία ζέυγη ποδιών
  • έχουν συνήθως δύο ζεύγη πτερύγων στη θωρακική περιοχή (αν και ορισμένα έχουν ένα ζεύγος ή κανένα

Τα έντομα είναι τα ευρύτερα εξαπλωμένα ζώα στην ξηρά, όχι όμως και στη θάλασσα. Μόνο λίγα θαλάσσια είδη υπάρχουν. Είναι όμως κοινά σε υφάλμυρα νερά και σε παραλίες όπως και άφθονα στα γλυκά νερά. Κυμαίνονται σε μήκος από 0,2 χιλ. εώς και 30 εκ. αλλά η πλειονότητα έχει μήκος μεταξύ ενός και είκοσι χιλιοστών.
Υπάρχει ολόκληρος επιστημονικός κλάδος, η Εντομολογία, που ασχολείται με αυτήν την ομάδα και τον ρόλο της στο βιολογικό πλάνο της ζωής.


Ζουζουνιές και μαμουνιές σε όλο το νηπιαγωγείο...!!! (ΚΛΑΣΣΙΚΟ & ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

2:15 π.μ. Edit This 0 Comments »
Τόσο στο κλασσικό όσο και στο ολοήμερο νηπιαγωγείο συζητιέται το θέμα των εντόμων! Τα παιδιά εξερευνούν και ανακαλύπτουν τα έντομα γύρω μας...! Στο ολοήμερο κατασκευάζουν μέλισσες (...σαν αληθινές...) ενώ στο κλασσικό δημιουργούν ένα "Εντομοπάρκο" (...όπως το ονόμασαν τα παιδιά...) γεμάτο λογιών λογιών έντομα...!



ΕΧΟΥΜΕ ΓΕΝΕΘΛΙΑ....ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΕΝΑ...Σ'ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΟΛΥ...!!!

2:01 π.μ. Edit This 0 Comments »


Τα μέρη του άνθους...(Πληρορφορίες)...(ΚΛΑΣΣΙΚΟ)

5:10 π.μ. Edit This 0 Comments »


Αναπαραγωγή στα φυτά

Στα φυτά,η αναπαραγωγή γίνεται και με αμφιγονία και με μονογονία.Μερικά από αυτά όπως η πατάτα,μπορεί να αναπαραχθεί και με τους δύο τρόπους.

Τα φυτά που παράγουν άνθη,τα ανθόφυτα αναπαράγονται με αμφιγονία.Το άνθος παράγει τους γαμέτες που αποτελούν τον  το αναπαραγωγικό σύστημα του φυτού.Ανάλογα με το είδος των γαμετών που παράγει,ένα άνθος μπορεί να είναι αρσενικό ή θηλυκό.
    • Το αρσενικό άνθος έχει μόνο στήμονες.Οι στήμονες αποτελούνται από το νήμα και τους ανθήρες.Στους ανθήρες,βρίσκονται οι γυρεόκοκκοι,που περιέχουν τους αρσενικούς γαμέτες του φυτού.
    • Το θηλυκό άνθος περιέχει μόνο τον ύπερο.Ο ύπερος αποτελείται από το στίγμα,το στύλο και την ωοθήκη.Σην ωοθήκη βρίσκονται οι σπερματικές βλάστες οι οποίες περιέχουν τα ωάρια,δηλαδή τους θηλυκούς γαμέτες του φυτού.

    • Το τέλειο άνθος έχει στήμονες και ύπερο.Συνεπώς παράγει και αρσενικούς και θηλυκούς γαμέτες.
    Για να γίνει η γονιμοποίηση,θα πρέπει να μευαφερθούν οι γυρεόκοκκοι από τους ανθήρες,στο στίγμα του υπέρου.Η διαδιασία αυτή ονομάζεται επικονίαση και επιτυγχάμεται κυρίως με τη βοήθεια των εντόμων και του ανέμου.

    Όταν φτάσει ο γυρεόκοκκος στι στίγμα του υπέρου(επικονίαση),τότε αναπτύσσεται μια προεκβολή,η οποία φτάνει στην ωοθήκη .Μέσα από την προεκβολή μεταφέρεται ο αρσενικός γαμέτης στη σπερμαστική βλάστη.Εκεί ενώνεται με το ωάριο και αποτέλεσμα να σχηματιστεί το ζυγωτό,το οποίο αναπτύσεται σε φυτικό έμβρυο.Αμέσως,η ωοθήκη αρχίζει να μεταβάλλεται σχηματίζοντας τον καρπό.Στον καρπό,περικλείονται ένα ή περισσότερα σπέρματα.Κάθε σπέρμα περικλείει ένα φυτικό έμβρυο,από το οποίο θα προκύψει τον νέο φυτό.



Τα λουλούδια...στο μικροσκόπιο...!!! (ΚΛΑΣΣΙΚΟ)

4:46 π.μ. Edit This 0 Comments »
Τα παιδιά συνέχισαν την εξερεύνηση των λουλουδιών και ως προς τα μέρη τους! Έτσι ανοίξαμε ένα τριαντάφυλλο στη μέση, πήραμε τον μεγεθυντικό φακό και αρχίσαμε να καταγράφουμε! έπειτα ακούσαμε    την ιστορία της "Αστέρως" για τα μέρη του λουλουδιού και κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας!

Η πασχαλίτσα...(Πληροφορίες) (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

4:34 π.μ. Edit This 0 Comments »
 Η πασχαλίτσα (επιστημονική ονομασία: Κοκκινέλη η επτάστικτοςCoccinella septempunctata) είναι κολεόπτερο έντομο. Ανήκει στην οικογένεια Κοκκινελίδες. Είναι επίσης γνωστό με τις ονομασίες λαμπρίτσα και κοκκινέλη. Φθάνει σε μήκος τα 6 χιλιοστά. Τρέφεται με βλαβερά έντομα και για το λόγο αυτό θεωρείται ωφέλιμο ζώο για τους γεωργούς.
Το ζώο έχει μικρό κεφάλι, που κρύβεται κάτω από τον προθώρακα και κεραίες που έχουν την ικανότητα να συστέλλονται. Τα φτερά του καλύπτονται από έλυτρα, τα οποία έχουν χρώμα κόκκινο. Επάνω τους υπάρχουν επτά μαύρα στίγματα (βούλες). Στο γεγονός οφείλεται και η επιστημονική ονομασία του εντόμου.
Η πασχαλίτσα γεννά πολλά αυγά. Όταν βγαίνουν από αυτά οι προνύμφες είναι μεγάλες σε μήκος και έχουν έξι πόδια. Οι προνύμφες, όπως και τα τέλεια έντομα, μπορούν να τραφούν με αφίδες και επίσης με άλλα έντομα, που είναι επιζήμια για τη γεωργία.

Έντομα....η πασχαλίτσα...!!! (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

4:14 π.μ. Edit This 0 Comments »
Η συζήτηση για τα έντομα συνεχίστηκε και σήμερα στο ολοήμερο τμήμα, μιλώντας αυτή τη φορά για την πασχαλίτσα.Τα παιδιά την αναγνώρισαν, είπαν τι γνωρίζουν και περιέγραψαν τις εμπειρίες τους. Έπειτα κατασκευάσαμε μια πασχαλίτσα από χαρτόνι.







Τραγουδήσαμε επίσης ένα τετράστιχο από ένα τραγουδάκι που γνώριζε ένα παιδί τάξης μας (Κρυσταλλία)!
Πέτα - πέτα μαρουδίτσα
να πάς στα χίλια πρόβατα
να φέρεις γάλα και ψωμί
και κόκκινα παπούτσια.